papura bat-el

ElefántZlín, Lesná - az állatkert 2., SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most érkeztünk el ahhoz a helyhez, ami miatt az ez évi cseh nyaralás ezen a környéken zajlott le. Ez a lesnai állatkert!!!!!!! Igen, ilyen sok felkiáltó jellel. Ha valaki emlékszik a korábbi beszámolómra, akkor abban…

BattisteroCampo dei Miracoli - Pisa

Erős tengeri flottájának köszönhetően Pisa sokáig meg tudta őrizni hatalmát a Földközi-tenger nyugati medencéje fölött. A kereskedelemből származó haszon teremtette meg a feltételeit annak…

Port Aventura élményparkPort Aventura élménypark

A reggeli után egyből el is indultunk a Port Aventura élményparkba. Útközben kifogtunk egy alaposnál is alaposabb busz átvizsgálást, ráadásul mi voltunk nekik az elsők aznap, úgyhogy még a sofőr alsógatyáját is megnézték, hogy az idegenvezetőnk szavait idézzem…

Szabin nők elrablásaPalazzo dei Conservatori, Musei Capitolini - Róma

A Palazzo dei Conservatori a városi magisztrátus székhelye volt a késő középkorban. Freskódíszes termeiben még ma is rendeznek politikai összejöveteleket, a földszinten pedig a városi anyakönyvi hivatal működik. A…

El Prat de LlobregatÉrkezés a barcelonai reptérre (Aeroport de Barcelona - El Prat)

Leszállás után egyből átszálltunk egy aranyos kis lapos buszra, ami bevitt minket a reptérre a kifutópályáról. Miután megszereztük a csomagjainkat, elmentünk a drága automatákhoz sorba állni a még drágább vízért, mert a szállodában csak…

San giovanni battistaMatera - Sassi

Reggio Basilicata, Matera A mély szakadék szélén épült városka, Sassi (barlangok) a forgalmasabb felső és a csöndesebb alsó negyedekre oszlik. A Sasso Barisano és a Sasso Caveoso közül ez utóbbi a festőibb. Matera lakói egykor itt éltek a sziklába vájt otthonaikban…

Chiesa di san giovanni battistaChiesa di San Giovanni Battista - Lecce

Miután áthaladtunk a Porta Rudiae kapun, ez lesz az első épület jobbkéz felé, amibe belebotlunk. A bejelölés alatt álló óriási templomról van szó, amelyet Giuseppe Zimbalo, akit leginkább…

ElitSotogrande

Dél-Spanyolország látványosságaihoz ez a magántulajdonban levő lakópark is hozzátartozik. 28 km-re található Gibraltártól és 20 négyzetkilométeren terük el. Itt találhatóak Európa legdrágább ingatlanjai, itt van a „nyári” lakása, nyaralója…

Első toronyRocca Guaita, Prima Torre

Nem tudjuk pontosan megállapítani, mikor kezdték a san marinóiak első erődjük építését. Eredete legendába vész, de jogosan gondoljuk, hogy a X. század körül kezdték építeni a Guaitát. Másrészt már Anglico bíboros 1371-ben írta:…

ElcheElx (Elche)

Ferenc és István elhagyták Elche-t, a legszebb helyet, ahol eddig jártak. Ez egy nagyon régi város, sok régi műemlékkel, és rengeteg datolyapálmával. Ferencék 300.000-re tippelték, a wikipedia-n azt írják, hogy fénykorában, a 18. században 200…

Deir el-bahariKirályok völgye

A Királyok völgye Egyiptom középső részén helyezkedik el, ezen a helyen királyok és nagy hatalmú nemesek számára épültek sírok. A vádi két völgyből áll, a keleti, ahol a legtöbb királyi sír található és a nyugati völgyből…

El-joumhouriyya et-tounisiyyaTevegelés Sidi Ameur-ban

Már legalábbis nekünk embereknek, a tevéknek már nem biztos, hogy olyan jó. De legalább úgymond emberközelbe kerülhetünk egy olyan állattal, amit eddigi életünk során max. az állatkertben láthattunk…

Port ElizabethPort Elisabeth

Ez is egy nagyobb dél-afrikai város. Itt is többször megfordultam. Voltunk egy oroszlán parkban, ahol kis oroszlánokkal játszottam és utána egy szafarit is csináltunk. Fociztunk egy helyi csapat ellen de 2-1-re kikaptunk, igaz a gólpaszt én adtam…

BatthyányZalacsány, Batthyány kastélyszálló és a horgásztó, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Tavaly februárban hivatalos úton voltam Zalaegerszegen és közben megálltunk Zalacsányon is, elsősorban a Batthyány kastély miatt (aki emlékszik rá, van egy nagy blogom a Batthyány családról), visszafelé pedig a horgásztó partján ebédeltünk egy jót…

BátorkőVárpalota - Tés, Bátorkő vára

Tés és Várpalota felől is igen kellemes gyalogtúra tehető, vadregényes tájon át, Várpalota felől sziklás völgyön keresztül. Bátorkő vára Várpalotától északra mintegy 5 km-re, a Fajdas-hegység egyik völgyében, meredek és szűk területű sziklacsúcson…

BatthyányKisbér, a Batthyány-Wenckheim kastély és a Magyar Királyi Lovarda, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! A múltkor, amikor a Móri árok több helyét megtekintettem (Mór, Fehérvárcsurgó, stb.) volt egy-két hely, ami kimaradt. A kitűnő időre való tekintettel a hónunk alá csaptuk az unokánkat és elmentünk egy jót kirándulni…

Deir el-bahariDeir el-Bahari, Hatsepszut temploma

Deir el-Bahari Luxorral szemben helyezkedik el, a Nílus nyugati partján. A neve annyit jelent „Az északi monostor”. Ez halotti templomok összessége, több fáraó is épített a komplexumhoz, de a legintenzívebb Hatsepsut temploma Deir el Bahar Egyiptom Halotti…

Elefánt szigetAntarktisz

Ez maga a gyönyör. Másodszorra voltam itt és megint egy hónapon keresztül tudtam csodálni az érintetlen természetet. Sajnos egyre kevesebb a jéghegy, de nagyon sok állatot láttam. Leopárd fóka, pingvinek, viharmadarak, kardszárnyú delfinek és rengeteg bálna…

BatthyányBurgau, Schloß Burgau, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ezen a hétvégén tovább folytattam az osztrák várak és kastélyok feltérképezését. Az mindenesetre látszik, hogy azért ott sem fenékig tejfel az élet ezen a területen. A kastélyok jó része magántulajdonban (vagy…

BatthyányHeiligenbrunn (Szentkút), a történelmi pincesor, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Güssingtől nem messze található ez a település. Igazából egy nevezetessége van, ez a szőlőhegyen található pincesor. A pincesor házai igen régiek, a XVII. és a XVIII. századból valóak. 120 borospince található itt…

Týn előtti miasszonyunk-templomTýn előtti Miasszonyunk-templom - Prága

Az Óvárosi teret a történelmi templom pompás tornyai uralják, de fogalmazhatnánk úgy is, hogy a templom gótikus toronysisakja az Óvárosi tér legszembetűnőbb tájékozódási pontja és a város minden magasabb pontjáról könnyen észrevehető. A…

Herceg batthyány fülöpEnying - Nepomuki Szent János Római Katolikus Templom

Herceg Batthyány Fülöp építtette 1838-1840 között a neoklasszicista stílusú, monumentális hatású, ünnepélyes homlokzatú műemlék templomot. Stílusának jellegzetességei: az oszlopos portikusz (előcsarnok), a kupola és a latin kereszt alaprajz…

ElőemberVértesszőlős, Előembertelep (Samu táborhelye)

A Vértesszőlősi házak felett, zöld vaskerítés mögött a fűvel, bokrokkal, fákkal benőtt kavicsos sétautakkal szabdalt területen megragadó tájkép fogadja a látogatókat: sárga, szürke, zord sziklafalak, nyers tömbök, a napfényt visszasugárzó furcsa felületek…

El-joumhouriyya et-tounisiyyaAmir Palace***** - Monastir

Ez a szálloda - a különböző internetes portálok értékeléseiben - kapott már hideget-meleget egyaránt, de mielőtt mégis ezt választottuk volna, utána néztünk a többinek is, amik viszont csak hideget kaptak, szóval maradt a dolog kétesélyes. Gyorsan hozzátesszük…

BatthyányStadtschlaining (Szalónak), Szalónak vára, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Szalónak vára az egyik legnagyobb vár Burgenlandban, rendkívül látványos. Dél felől jövet lehet a legjobban érzékelni ezt, mivel ekkor láthatjuk a közútról az egész komplexumot így egyben, mivel a többi oldalról erdők övezik, ill…

ElbaSzász Svájc Nemzeti Park, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Először még NDK-s időszakban voltam itt, utoljára pedig 2009-ben. Mit ne mondjak, küllemében, karbantartottságában sokat segített, hogy most már az egyesített Németország része (bár nem volt olyan lepukkadt, mint…

Oszd meg ezt a keresést: papura bat-el